Rebel

Rebel Aku suka dengan Saat Omar ni sebab dia berani atas satu perkara yang dia suka buat dengan novel novel dia yang lain padahal baru baca tiga je p Aku tak tahulah dia sengaja ataupun apa.Kritikal Saat Omar kot , bila masa dia tak pernah kritikal So yang bahayanya cerita kritikal ni ramai orang akan anggap ringan macam novel Seronok sedangkan bagi aku berat tapi dia bawak kisah Melayu Yahudi jadi maybe naskah ni ramai lah kot yang anggap berat Aku rasa pandangan pandangan yang dibawakan dalam novela ni ialah pandangan peribadi penulis Penulis seolah olah mengajak pembaca juga ikut memberi pandangan dan berfikir pada masa yang sama.Sekian chokengtitiktitikchokengs Maaf tak berpengalaman memberi review SPOILER Haa salah satu sebab aku anggap dia berani sebab ending dia seolah olah tak ada apa apa Sebab tu orang ramai tak puas hati dengan Seronok dan jugak naskah ni Sebab ending yang eh macam tu je.Salah satu punca orang ramai cakap macamtu bagi aku adalah sebab rakyat Malaysia terlalu didedahkan dengan movie movie dan novel novel yang endingnya yang gempak gempak sedangkan sebenarnya ending yang eh macam tu je juga berlambak dekat luar sana cuma tak masuk dekat Malaysia ni Nak contoh Google lah haha. Suatu Hari Khairul Bertemu Dengan Ibunya Yang Terlantar Di Hospital Dan Diberitahu Bahawa Bapanya Seorang Pemuzik Jazz Yahudi Yang Tinggal Di Kota New York Aku Dahagakan Kasih Seorang Ayah Sepanjang Remaja, Aku Mencari Sahabat Yang Boleh Aku Sandarkan Saat Saat Manis Dan Kegilaan Bila Aku Membesar Aku Adalah Seorang Arsehole Sehingga Tiada Anak Kampung Yang Sudi Berkawan Dengan Aku Bila Aku Bertemu Dengan Amri Dan Melur, Ia Seolah Olah Bermula Satu Kehidupan Baru Buatku REBEL Menyentuh Tentang Persahabatan, Identiti, Persoalan Generasi Dan Juga Being Aku rasa novela ini agak filosofikal Dari kewujudan hospital sebagai tempat pertemuan kematian dengan kelahiran, jamban, roh pekan pekan kecil, syahdu malam sehinggalah persoalan Melayu Yahudi itu sendiri Semuanya senyap senyap menyelinap ke ruang ruang novela ini.Perhubungan Khairul Melur Amri Pada mulanya aku mengagak yang perhubungan mereka ini akan menjadi sejenis menage a trois Tekaan aku meleset kerana perhubungan itu sebenarnya adalah perhubungan platonik lemau aku mengeluh saat ini tetapi segar dengan jiwa jiwa muda Dan sampai suatu ketika, aku sebagai pembaca dapat merasakan yang kita adalah ahli keempat dalam kumpulan mereka Hampir segala galanya terasa hidup.Bahagian II Aku lebih suka bahagian ini, di mana Khairul memburu identitinya di kota New York Dan aku juga rasa hubungan Khairul dengan ayahnya itu patut dikembangkan lagi Apa apapun, seperti yang telah aku katakan tadi, aku lebih suka bahagian ini. Aku rasa perlu untuk aku beri rating tinggi kepada naskah ini Ia ditulis supaya mudah difahami, seronok dinikmati Aku suka penceritaannya yang lurus Konflik dalam watak wataknya sampai ke jiwa Hinggakan saat saat bosan mereka pun aku boleh rasa Aku pun bosan Hahahaha Menarik betul buku ni Rasa macam aku mengikuti keseluruhan perjalanan Khairul dan hingga ke akhir, aku tertanya lalu apa Perkara lain aku tak perlu ulas Bagi aku, naskah ni cukup memuaskan Persahabatan bukanlah seperti perkahwinan yang akan kekal sampai mati Biasanya ia akan tersungkur di tengah jalan dan berakhir dengan buruk prasangka persahabatan mereka adalah sebuah rebel terhadap kebosanan, iaitu dengan membunuh nya tanpa ada makna menukar takdir hidup kadangkala bukanlah tanda sebuah kerebelan dan anda juga boleh dibunuh jika berfikir sedemikian. Tidak dinafikan lagi tulisan terbaik oleh Saat Omar Saya tidak mahu membuat ulasan panjang di sini, cukup untuk saya katakan jika kita ingin mencari novel Malaysia yang melukiskan semangat orang muda, kebosanan orang muda, dan pemberontakan orang muda terhadap budaya semasa, maka inilah novelnya Saat Omar meletakkan penulisan realisme Malaysia di suatu tingkat baru ketika semua orang masih berdiri di lobi dan menunggu giliran naik ke atas. Aku suka krisis Yahudi Melayu dalam novel ini.Khairul yang tidak berapa kukuh agamanya, jadi skeptikal bila tahu dia anak seorang Yahudi Suka akan sindirannya.Melayu membenci Yahudi sebab apa Adakah ia sekadar indoktrinasi ikut ikutan atau sebab Melayu memang kenal Yahudi dan benci mereka Bacalah novella ini, dan putuskan sendiri kesimpulannya, di mana duduk pendirian seorang Melayu, Muslim bila didedahkan dengan krisis identiti begini Kelakar juga membacanya sekali sekala.Persahabatan Amri, Melur dan Khairul agak aneh, tapi aku seronok juga membacanya Rebellious, childish pulak rasanya ada sedikit menyampah, entah mengapa aku pun tak tahu.Namun mungkin naskhahnya pendek sahaja, dan pengakhirannya dirasakan seolah tak begitu kemas, macam terburu buru untuk menutup kisahnya Aku ralat nak bagi 4 bintang Mungkin kalau ditambah lagi konflik dan diperhalusi lagi detailing cerita, seperti bagaimana sifatnya si ibu yang visionary tu ketika berjumpa Mark, aku tidak akan teragak agak bagi lima bintang hahaha.Teruskan menulis bro Thanks for the autograph.

Is a well-known author, some of his books are a fascination for readers like in the Rebel book, this is one of the most wanted Saat Omar author readers around the world.

[Reading] ➸ Rebel By Saat Omar – Hookupgoldmilf.info
  • Paperback
  • 166 pages
  • Rebel
  • Saat Omar
  • Malay
  • 04 August 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *